Thursday, October 10, 2013

WC Economics

[Dit is een Nederlandse vertaling van mijn post in het Engels, WC Economics. Ik gebruikte Google Translate voor de vertaling. Ik ben al zeven maanden in Nederland wonen en mijn kennis van het Nederlands is zeer elementair. Excuses voor grammaticale en syntactische fouten. Ik hoop dat dit wordt gelezen en wordt het een discussiepunt voor veel Nederlandse sprekers.]

In het begin , nee dit is niet een post over wc- humor , noch ga ik botte grappen of trash economie te maken , ondanks de puinhoop de wereld is in zelfs vandaag . Ik heb een elementaire kennis van het onderwerp en alle cijfers en feiten in dit artikel zijn ofwel uit Google of mijn eigen ervaring .

 
Ik had nagedacht over dit bericht voor een lange tijd en het onderwerp kan dus gedistilleerd worden : Is het juist om een vergoeding , hoe klein ook , voor bijna elk openbaar toilet ? Vooral als het een goed te doen , koude klimaat , westers land .

 
Zoals het geval is in Nederland . Nogmaals, niets tegen de Nederlanders , maar ik zal een Nederlandse kopie plaatsen , dankzij Google Translate , zodat Nederlandse sprekers mijn standpunten beter te kunnen begrijpen .

 
Ik denk dat de behoefte aan openbare toiletten is iets wat over het algemeen wordt overeengekomen . Hun behoefte wordt gevoeld nog scherper als het klimaat is vochtig en koud , zeker als de persoon in kwestie is een vrouwtje . Ik ben een Indische man en zoals het geval is , jammer genoeg , met bijna alle Indiase mannen overal in India , ik meestal smullen van sommige steegje of achter een boom om mezelf te ontlasten . Het is niet het juiste ding om te doen en schaadt het openbaar domein , maar gezien het gebrek aan voldoende en nog belangrijker schoon opties in een land van meer dan 1,2 miljard mensen , er is gewoon geen andere optie . Nogmaals , ik geloof het ongemak gevoeld door vrouwen zouden veel meer , maar het zijn een man te zijn , zal ik hier spreek voor mijn soort . Veel mensen weten niet eens de moeite zich te verbergen van het publieke oog wanneer zij betrokken zijn bij een dergelijke handeling . Zoals ik later zal betrekking hebben , blijkt het gebeurt ook in Nederland ook.

 
Ja , er is Sulabh Shauchalaya , maar hoeveel toiletten ? Onderstaande cijfers zijn afkomstig uit de homepage van Sulabh vanaf 10 oktober 2013 .

 
1,2 miljoen - Sulabh huishouden toiletten gebouwd


54 miljoen - Overheid toiletten gebouwd op basis van Sulabh ontwerp

8000 + - Sulabh gemeenschap toiletten

640 - Towns gemaakt bestrijden van vrije

10500000 - Mensen met toiletten gebaseerd op Sulabh ontwerp dagelijkse

 
Indrukwekkende cijfers , in ieder geval bereikt ze iets , maar India heeft meer dan 1,2 miljard zielen . Bijna de helft van hen wonen in drukke stedelijke gebieden . Dus een bedrag van 600 miljoen versus de 10,5 miljoen die met behulp van toiletten ?

 
Heel lange weg te gaan .

 
Opnieuw is er de factor geld . Hoeveel mensen kunnen veroorloven om te betalen voor een pissen of poepen ? Nog belangrijker , hoeveel zijn bereid te betalen? Ik laat de cijfers en analyses voor mensen die zich meer bewust zijn van deze cijfers , maar ik weet zeker dat je mensen intensivering van high-end auto's hebben gezien om zich te ontlasten door de berm .

 
De reden dat ik opgevoed India toen dit gehele artikel is ingegeven door de praktijken in Nederland is , want ik wil een vergelijking te trekken met alle landen die ik heb in gewoond voor een eerlijke duur en laat het aan de lezer om te peilen of opladen voor bijna elk openbaar toilet faciliteit is gerechtvaardigd .

 
De Verenigde Staten . Groot land, rijk land , ja ze zijn nog steeds in shutdown mode als dit artikel wordt geschreven en als ze niet de schuld plafond bit lossen de hele wereld kan worden mee te gaan op een roller coaster ride , recht naar beneden . De VS brengt niets in rekening voor openbare toiletten , althans niet in een van de plaatsen waar ik ben geweest .Singapore . Klein land , een stad eigenlijk , maar echt rijk , veel mensen . Draconische wetten op de rommel . Openbare toiletten in winkelcentra en MRT stations , gratis te gebruiken .

 
Canada . Geweldig land , letterlijk en figuurlijk . Sluit culturele en economische banden met de VS . Ze hebben zelfs dezelfde RBD code . Het weer koud blijft voor het grootste deel van het jaar . Ik denk dat je weet wat dat betekent . Ze hebben ook geen kosten voor openbare toiletten . Er is in feite een groot , goed onderhouden wc complex in het hart van de historische stad Quebec . En ik gebruikte het gratis.

 
Zuid -Afrika . Niet eens zo groot als India , maar de diversiteit aan klimaten , aardrijkskunde , natuur en cultuur zet het in een competitie van zijn eigen. Het is de grootste economie in Afrika , een lid van de G20 . Niet zo rijk als de VS , Canada of Nederland . Het is in feite de kleinste economie van de BRICS-landen , maar er zijn hier geen kosten voor het gebruik van openbare toiletten .

 
En nu komen we naar Nederland .

 
Het normale tarief voor het gebruik van een openbaar toilet in Nederland is 50 eurocent . Dit is de heffing die door toiletten , handmatige en geautomatiseerde , op elk station. Sommige toiletten zullen meer of minder in rekening worden gebracht dan dit bedrag .

 
Wat kunnen 50 cent kopen?

 
Een pakje chips .

 
Een reep chocola .

 
Een 500 ml drinken.

 
Mits je weet waar te winkelen .

 
Koopkracht terzijde , laten we zeggen dat je echt moet gaan , hoeft u geen verandering hebt of niet genoeg te veranderen op je , als het een handbediend toilet kunt u altijd proberen te duwen een 5,10 , misschien zelfs een biljet van 50 euro als je wanhopig bent . Wat doe je als het een geautomatiseerd toilet dat alleen accepteert munten ?

 
Een geautomatiseerde toilet en zag ze voor de eerste keer en tot nu toe alleen in Nederland , een toilet waarvan bijna elke armatuur bestaat uit roestvrij staal . Zelfs de deur is een stalen deur , als je eenmaal in , waterstralen schieten op het WK , de wc-bril naar beneden beweegt automatisch en in 10-15 seconden , klaar om los te laten je bent . De deur automatisch opent na 15 minuten of zo , maar je kunt die tijd verlengen van binnenuit . En natuurlijk , terwijl je in , de mensen buiten moeten wachten , of zoek een andere optie .

 
Geautomatiseerde toiletten , netjes toch? Recht uit Star Trek .

 
Niet helemaal .

 
Helaas menselijk afval is niet uniform in zijn textuur en make - up . Ik zal niet ingaan op de details hier maar het volstaat te zeggen dat vaker wel dan niet zoals wc's kijken en ruiken verschrikkelijk. De handleiding toiletten , in andere woorden toiletten waar een mens controleerde de toestand van de eenheden van tijd tot tijd zijn allemaal in een veel betere staat dan elke geautomatiseerde wc waar ik geweest ben .

 
Waarschijnlijk de eerste pay toilet, handmatig onderhouden , bezocht ik was de wc complex nabij de entreehal van Rotterdam Centraal ( Nederlandse spelling ) station . Ik moest 50 cent betalen, maar ik kan je vertellen dat het heel goed was onderhouden .

 
Hoe slecht kan geautomatiseerde toiletten krijgen ?

 
Ik stapte op Roosendal station naar de intercity nemen naar Antwerpen , op een bewolkte dag van Mei . Terwijl ik wachtte op de trein , Natuur genaamd en vinden dat ik had genoeg verandering op mij Ik gleed ze in de sleuven van een geautomatiseerd toilet en gingen naar binnen

 
En vandaag kan ik u vertellen dat ik niet heb gezien een toilet in zo'n vreselijke aandoening , zelfs in India .

 
De kom was vol pis , uitwerpselen en toiletpapier . Het was zo veel dat de wc-bril niet goed had zitten vastgelopen . Er was troep op de rand van de schaal en zelfs op de vloer .

 
Ik voel mijn huid kruipen erover na te denken .

 
Het was zo afschuwelijk , ik boos op de grond . Ja de vloer , ik zou hebben vomitted of had een fit als ik moest pissen in die rotzooi . Ik kreeg out double quick , was er een man in de hoop om het te gebruiken na mij . Ik vertelde hem in het Engels " Niet gaan . Het is verschrikkelijk . "

 
Hij nam een ​​kijkje in de stalen deur dicht en liep weg .

 
Wat echt boos me bij die gelegenheid was , als je moet rekenen mensen om toiletten te gebruiken , waarom ze niet handhaven ? Zelfs als het geautomatiseerd , zou het echt pijn om iemand te controleren ten minste eenmaal per dag , elke dag in de week , om ervoor te zorgen de eenheden goed draaien ? Toen ik dat wc , het was niet eens 12:00 , ik denk dat het moet zijn opstapelen voor meer dan een dag op zijn minst te worden in die toestand .

 
Dus wat doet het opladen voor een toilet te bereiken ? Men kan zeggen dat het bijdraagt ​​aan de totale kosten van het onderhoud van het toilet , het is ook mogelijk dat de lading houdt onverlaten uit wie anders zou beschadigen en / of schade deze faciliteiten . Ik kan het tweede punt te begrijpen omdat bijna geen enkele van de in rekening gebrachte toiletten waar ik geweest ben , handmatig of geautomatiseerd , werden beklad . Ja , zelfs die vreselijke puinhoop in Roosendal .

 
Maar de kosten van onderhoud ? Echt waar ? Is het zo duur? Zelfs wanneer de natie heeft een uitgebreid drainagesysteem ? De storm en het drainagesysteem van Nederland is een van de beste , zo niet de beste in de wereld . De Rijkswaterstaat die bouwt en onderhoudt deze faciliteiten heeft technische wonderen bereikt , het systeem is gericht op een keer in 10.000 jaar storm verwerken .

 
Stel je voor 2012 , de film , zoiets.

 
Ja , is de bescherming niet goedkoop en dat is een van de redenen waarom de belastingen zo hoog zijn. De Rijkswaterstaat is autonoom en krijgt ook een aandeel op elke belasting geheven , kan niet wrok hen dat , zij zijn degenen die tussen Nederland en de Noordzee staan ​​.

 
Voordat ik verder ga , zijn niet alle openbare toiletten in dit land gebracht . Toiletten in het kantoor zou je werken in of bezoek gratis te gebruiken zou zijn . Toiletten in treinen , als ze niet worden vergrendeld, zijn gratis te gebruiken . Toiletten in Schiphol Plaza en op het Panoramaterras zijn zeer goed onderhouden en vrij te gebruiken .

 
Zodat men kan zeggen , als u werkt of een bezoek aan een kantoor , ben je economisch productief . U betaalt voor de trein en mensen van over de hele wereld doorvoer rijden door Schiphol dus een heffing niet goed voor het imago van het land zal zijn .

 
Ja , wachten tot ze uit te stappen van Schiphol .

 
Dan zal ik een aantal andere voorbeelden te geven ook. Er waren mobiele toiletten beschikbaar tijdens de Wereld Haven Dagen  gehouden van 6 tot 8 september 2013 in Rotterdam . Ze waren goed onderhouden en vrij te gebruiken . Ja, geen inschrijfgelden voor een bezoek aan de beurs , dus je kon in de loop gewoon voor het gebruik van de toiletten en dan vertrekken . Geen economische waarde daar.

 
Er was ook een gratis toiletgebouw tijdens het Drakenboot race gehouden in de Kralingse Plas , Rotterdam . Veel bezoekers , geen berekening.


Dus , wat geeft ?


Er is een plek in Nederland waar u in rekening gebracht 1 euro als u alleen naar het toilet te gebruiken , en niet iets in het restaurant waar het toilet eerste is gelegen te kopen .


De Afsluitdijk is een dam gebouwd op de open zee . Het werd voltooid in 1933 , 80 jaar geleden , en eenmaal voltooid is afgesneden van de Zuiderzee van de Waddenzee . 32 km lang , dit wonder van techniek is ontworpen door een team onder leiding van Hendrik Lorentz , de Nobelprijswinnaar in de natuurkunde wiens wiskundige werk ging een lange weg in de basis voor Einstien 's speciale relativiteitstheorie .


Als je kijkt naar een kaart van Nederland , zal je een rechte lijn tussen twee delen van het land te zien . Er is een andere lijn , een gebogen ene , de toetreding tot de steden Enkhuizen en Lelystad zuiden van die lijn , maar het is vaker wel dan niet in de kaarten getoond . De Afsluitdijk staat tegen de open zee , zonder dat de tweede regel , de Houtribdijk en zelfs de provincie Flevoland , opgericht na de Tweede Wereldoorlog , niet mogelijk zou zijn geweest .


Er is een uitkijkpunt , Het Monument , halverwege op de Afsluitdijk , toen ik het bezocht , de auto's kwamen uit de hele EU . Ik had een Uitsmitjer in het restaurant en moest naar het toilet te gebruiken . In het toilet waren mededelingen in het Engels , Nederlands, Frans , Duits en Chinees en uit te leggen waarom 1 euro zou moeten betalen voor gebruikers die niet iets in het restaurant eerst kopen . Het zei dat, gezien de positie van het Monument , werd alle afvalwater gericht in een septische put die periodiek wordt gereinigd . De 1 Euro vergoeding gaat naar het onderhoud en de operationele kosten van de riolering .


Dus als je een toilet , 16 km van de dichtstbijzijnde menselijke vestigingen , aan de ene kant heb je de zee , aan de andere kant een meer, 1000 km ² groot en met genoeg vis om in hun levensonderhoud te verstrekken aan vele kustplaatsen en dorpen , 1 euro is geen big deal , toch?


Er is een cafe op de top van de Tafelberg (Table Mountain) en op Cape Point in Zuid-Afrika . Deze plaatsen met hun toiletten bevinden zich in even , zo niet meer , ontoegankelijk en ecologisch kwetsbare gebieden . Zuid -Afrika is ook lang niet zo goed van als Nederland , de criminaliteit en werkloosheid situaties zijn ook heel ernstig . Maar de toiletten zijn niet in rekening gebracht .Waarom niet ?


Op dit punt ben ik geneigd te denken van de Nederlandse mercantiele karakter met een neiging om een ​​geld te verdienen aan iets , soms vraag ik me af waarom Napoleon genaamd Engeland : een natie van winkeliers , kan het lijken onbeleefd, maar ik zal een voorbeeld geven .


Wat zou je zeggen als je betaalt 30 cent naar het toilet te gebruiken in een McDonalds outlet , in het grootste winkelcentrum in Rotterdam , zelfs als je een klant ?


Raar ? Daylight Robbery ?


Om eerlijk te zijn , dingen zijn ook niet zo Hunky Dory zelfs hier . Er was een verslag op de BBC over een maand terug waarin werd aangetoond dat Nederland voelt hetzelfde knijpt en knijpt momenteel synoniem voor Zuid-Europa .


Maar dan is er ook veel werkloosheid . Rotterdam , ondanks het feit dat het economische zenuwcentrum , heeft de hoogste werkloosheidscijfers in Nederland . Ik ben gekomen om te weten dat zelfs voor de "werkloosheidsuitkering" van 400 euro per maand , mensen worden verwacht om te werken . Veel migranten giet het in de Nederland dagelijks . De meeste van hen uit arme landen met weinig of geen vaardigheden .


Wat krijg ik bij , in de geest van de South Park aflevering , The Last van de Meheecans , is het zo moeilijk om mensen inhuren om sanitaire voorzieningen te behouden , vooral als ze moeten worden opgeladen ? Er is een man met een log lokken die de gitaar buiten Rotterdam Centraal speelt . Gisteren zag ik een man die zag eruit alsof hij kon nergens heen , zitten doelloos in de foyer van de Rotterdamse Centrale Bibliotheek in de buurt van het station Blaak .


Ik heb geen probleem te betalen voor iets het is goed onderhouden, maar het is niet mogelijk om te komen met het geld op het kritieke moment dat je het nodig hebt . Mocht toiletten accepteren kaarten dan ? En wat als je geen kaarten uitvoeren ook?


Eerder in deze post heb ik gezegd dat de mensen los te laten in de open lucht is niet iets bijzonders naar India , ik heb het gezien in Rotterdam , maar de brutaliteit van de daad , heb ik niet eens gezien in India .


Een paar weken geleden zag ik een man pist in het midden van de Voorschoterlaan , Rotterdam . Dit is een chique wijk met een eigen metrostation en vele boetiekjes . De man doet de daad was wit en hij liep naar zijn auto nadat hij klaar was .


Ik vraag me af hoeveel mensen zagen hem in de handeling van de huizen aan beide kanten van de straat . Ik vraag me af hoe vaak het is . Ik vraag me af zou hij hetzelfde hebben gedaan als er een toilet , zelfs als het niet is opgeladen , in de nabijheid .


Ik schreef dit bericht naar voren gebracht mijn mening over de noodzaak van adequate openbare toiletten die niet mag worden gebracht . Vooral als de belastingen zijn in de range van 50 % of meer . Ik hoop dat de Nederlandse burgers en mensen die zich meer bewust zijn dan ik ben over dit onderwerp gaan door deze delen hun visie en denk erover na .


We moeten niet met onze omgeving als een toilet . Meer dan het enige huis dat we hebben , het is ook onze Moeder Aarde .



No comments:

Post a Comment